Sign in to follow this  
dashidate

Ad-Aware Pro and Plus is vulnerable?

Recommended Posts

Olá, desculpe mas não sei escrever em inglês! Portanto, vou postar em Portugues do Brasil.

Recentemente comprei para meus 2 computadores o Ad-Aware Pro e o Ad-Aware Plus. O computador que está instalado a versão "Pro" é utilizado somente por uma pessoa, no qual uso para trabalho (work). Já o computador que está instalado a versão "Plus" é usado por várias pessoas (home).

Utilizo em ambos os computadores o antivirus Avast 4.8 Home Edition e na última varredura que fiz encontrei um vírus no computador que estava instalado o "Plus".

Coloquei na quarentena e segui utilizando normalmente, fazendo todas as atualizações que o Avast e o Ad-Aware Plus solicita.

Por uma questão de segurança, depois de utilizar sites de bancos (internet bank) utilizei a ferramenta da symantec.com para detectar a vulnerabilidade do computador e por surpresa ambos os computadores estão vulneráveis a ataques conforme a descrição do site:

"Security Scan Results

Security Status: At Risk

You are vulnerable to at least one form of security threat."

Gostaria de saber dos amigos, como saberei se estou imune a ataques e roubos de senhas de (internet bank)?

Here is an english translation of the above post.

Olá, forgive me but I do not know how to write in English! Therefore, I use postar in Portuguese of Brazil. Recently I bought for my 2 computers Ad Pro and Ad Plus. The computer that has installed the version " Pro" is only used by 1 person, for work (work). Already the computer that has installed the version " Plus" is used for some people (home). I use on both the computers the antivirus Avast 4,8 Home Edition and in the last sweepings that I made I found a virus in the computer that was installed with" Plus". I placed in the forty days and followed using normally, making all the updates that the Avast and Ad Plus requested. For a security guard question, after using sites of banks (Internet bank) I used a tool of symantec.com to detect the vulnerability of the computer and was surprised that both computers are vulnerable to attacks in agreement the description of the site: " Security Scan Results Security Status: At Risk You ploughs vulnerable to at least one form of security threat." It would like to know of the friends, as I will know if I am immune to attacks and robberies of passwords of (Internet bank)

Sorry Daniel_BR, I can't answer your question, perhaps someone else may be able help now that it is translated into english ;)

Sign in to follow this